fredag 13. januar 2012

GroupOn en bløff??

Jeg har tidligere skrevet om GroupOn her inne på bloggen min. Et konsept jeg syntes så spennende ut, og som jeg også har reklamert for her på bloggen min.
Etter å ha fått tilbakemeldinger fra venner og bekjente, samt lest litt om de i media har jeg bestemt meg for å fjerne linken jeg har på bloggen min.
Jeg har selv handlet rabattkupong hos GroupOn, men fikk aldri kupongen tilsendt. Så jeg fikk aldri brukt tilbudet. Tok da kontakt med GroupOn men har aldri fått noen skikkelig tilbakemelding. Hverken i form av e-post eller pengene tilbake.

Legger inn en link jeg fant på vg-nett i dag: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10075160

Det er spesielt en uttalelse jeg reagerer litt på i artikkelen:
 Daglig leder i Groupon Norge, Bredo Johansen, mener at klagene er mikroskopiske sammenlignet med hvor mange som kjøper rabattkupong:

"Vi vil at forbrukerne skal få hyggelige opplevelser. Det får heldigvis de aller fleste. Men vi selger 60.000- 100.000 kuponger i måneden. Da hender det at det kommer en og annen klage."

Hva mener han egentlig med dette? Jeg tolker det slik at han mener at siden de selger så mange kuponger så er det greit at en og annen ikke får det de har betalt for. En slik holdning tyder for meg på at selskapet er useriøst.
Med det mener jeg at et seriøst selskap ville beklaget at noe slikt kunne skje, i stedet for å si at siden de selger så mange kuponger må noen regne med å ikke få det de har betalt for....

For meg blir dette det samme som å si at siden det selges så mange mobiltelefoner må man regne med at noen av dem er ødelagte. Sånn er det bare. Funker ikke telefonen får du bare prøve å kjøpe en ny igjen og håpe at denne funker.

Vil bare beklage overfor mine venner, bekjente og andre som har fulgt min anbefaling på bloggen min. Jeg har fjernet linken og annen reklame på bloggen min sånn at andre ikke går i samme fella.



2 kommentarer:

  1. Nå er det jo faktisk slik at når en produserer noe eller leverer en tjeneste så vil det være umulig å få det riktig 100% av gangene. Så hvis noen greier å produsere eller levere en tjeneste 99 % av gangene, noe som er helt sinnsykt bra. Så vil det fortsatt være 1000 stk av 100 000 som ikke vil være riktig og som kanskje kan få en dårlig opplevelse. En skal selvsagt ordne opp for de 1 % i ettertid, men det er fysisk og økonomisk umulig å levere noe 100 % av gangene. Feil skjer selvom målet alltid vil være å holde feil på et absolutt minimum og det må vi nok leve med selv om det kan gi dårlige opplevelser for de få prosentene som opplever disse feilene.

    Selv er jeg en av dem som har fått en kupong som ikke kunne brukes, dette var ikke groupon sin feil, men de jeg skulle bruke kupongen hos som ikke hadde overholdt sin del av avtalen. Jeg fikk pengene mine tilbake 2 dager senere.

    SvarSlett
    Svar
    1. :-) Jeg er enig i at feil kan skje. Det jeg ikke kan leve med at det blir akseptert. Målet må hele tiden være at feil skal unngåes. Derfor reagerer jeg på uttalelsen, som jeg tolker dit hen at siden det det utføres så mange handler så er det greit at ikke alle får den varen de har betalt for.
      Når jeg kjøpte min kupong før jul og ikke fikk den/ brukt den, så sendte jeg group-on en mail med tanke på å få svar på hva som skjer. Nå er vi i februar, og jeg har fortsatt ikke fått svar, tross flere henvendelser.

      Jeg kan akseptere at feil gjøres, men det er forskjell på det og å akseptere at jeg ikke får varen jeg kjøpte.
      Da hjelper det ikke at jeg er en av 100.000 som ikke fikk det jeg betalte for.
      Og derfor kan jeg heller ikke reklamere for ett produkt jeg ikke har gode erfaringer med.

      Slett